Клас - 4
Урок
- 37
Тема - The World of Nature
Підтема
- Погода
в Україні та Англії
Цілі:
-
практична -продовжувати працювати над навичками
правильної артикуляції;
-
активізувати монологічне та діалогічне
мовлення з метою засвоєння лексичного матеріалу;
-
активізувати
вживання структури to be going to;
-
повторити
the Past Simple Tense (будову ствердження, заперечення та питання неправильних
дієслів say, write);
-
формувати
навички утворення та вживання
прикметників у вищому ступені в усному та писемному мовленні;
-
удосконалювати
навички читання та аудіювання;
-
освітня –
навчати учнів розповідати про пори року та порівнювати погоду в Україні та
Англії;
-
розвивальна – розвивати фонематичний слух учнів, увагу, мовну реакцію, творче мислення;
-
вміння
порівнювати предмети та явища;
-
виховна –
виховувати позитивне ставлення до вивчення англійської мови, виховувати любов
до природи та відчуття прекрасного.
Обладнання:
постер “Winter Holidays”, тематичні картки, HO, граматична таблиця The Past Simple,
записи на дошці, стенд "Year".
Хід
уроку.
І. Організаційний момент.
1.
Привітання.
T: Good
morning, friends!
Ps:
Good morning, teacher!
T:
Are you ready for the lesson?
Ps:
Yes, we are.
T: So,
let’s start our English lesson. And first of all tell me please, How are you?
Ps:
We are fine.
T: OK,
it’s very nice. Now look at each other, smile to each other and let’s begin our lesson.
1.
Повідомлення
теми та мети уроку.
T: What
a wonderful day today! Do you agree?
Ps:
…
T:As
a usual, let’s sing a song about the weather.
………….a
song ………………..
T: Is
it really a wonderful day today?
Ps:…
T: Do
you like today’s weather?
Ps:……
T: Today
we are going to speak about the weather in our country and in England.
That’s
why the motto of our lesson is “Every
season has its beauty”.
T: Do
you agree?
Ps:
…
T:
I think so too, because
Spring is green.
Summer is bright.
Autumn is yellow.
Winter is white.
We
are going to compare the weather. We are going to train in the degrees of
comparison of adjectives.
At
the end of the lesson, you will be able to compare not only the weather but the
things too.
II. Фонетична зарядка
T:
Let’s look at the blackboard and repeat after me:
To be going to…
ng[n]
It
is going to rain
On
a gloomy autumn day.
Birds
are going to fly,
See
them in the evening sky.
“We’ll
be waiting back for you,
Bring
us spring so fresh and new”.
Leaves
are going to fall.
Frogs
are going to crawl.
I
am going to wear
Boots
and mittens everywhere.
III. Основна частина
1.
Подання
нового граматичного матеріалу
A
bee is small, but an ant is smaller.
A
man is tall, but a giraffe is taller. Learning
rhymes is fun and reciting is the best.
Let’s
learn this rhyme and start learning next.
T:
Can you see the difference?
Ps: ……
T:
Now I am going to explain how to make the comparison.
When
we want to describe something, we use an adjective:
When
we want to compare two things, we use a comparative adjective: “an ant is smaller”.
Ok,
let’s read it again!
A bee is small, but an ant is smaller.
A man is tall, but a giraffe is taller.
Learning rhymes is fun and reciting is the best.
Let’s learn this rhyme and start learning next.
T:
As you can see in order to form a comparative degree we add –er to the adjective.
Look
at the table and remember!
2.
Повторення
минулого часу
T:
Now, my clever pupils, be ready to
read the dialogue about the weather in Ukraine. But before reading let’s revise
the Past Simple of the verbs and recite a poem about winter games. I am sure you can help me!
Say – said
Write – wrote
Do – did
Be – was,were
Read – read
Speak – spoke
Go – went
Make - made
3.
Активізація
лексичних одиниць теми
T:
Match the parts:
can play together
make a snowman
play snowballs
cold snowy weather
sing a song
come out and play
dance around a snowman
4.
Читання
діалогу
5.
Контроль
розуміння
Answer the questions:
Who
wrote a letter?
What
did Taras write?
1.
Is
it colder in Ukraine?
2.
Is
the weather sunnier?
3.
Was
it snowing yesterday in Kyiv?
4.
Is
it nicer than in London?
5.
What
does Kate like to do in a snowy weather?
6.
What
is her dream?
7.
What
is Bill’s dream?
6.
Активізація
лексичного матеріалу теми
T: Let’s recite the
poem about the month of the year.
Thirty days has September, April, June and November.
All the rest have thirty-one except February alone and that has twenty-
eight days clear and twenty- nine in each leap year.
7.
Закріплення
нового граматичного матеріалу
Let’s
do Ex. 2, p. 107.
T:
Let’s have a rest and do some physical exercises and sing a song “Ducklings”
……………………………
9.
Контроль
домашнього завдання.
T:
Let’s check up your homework. Your task was to write a letter to Bill. Did you
write the letter yesterday? Ok.
P1:….
P2:
….
T:
It was nice.
10.
Робота
в групах на повторення та закріплення лексичних одиниць
T:
Now my hardworking bees I have some words without the first letters. Try to
help me! Guess the words and write them correctly.
But
let’s work in groups. Unite into 4 groups. You will have 2 minutes. Let’s begin.
…inter
…ummer
…utumn
…pring
…indy
…old
…et
…arm
…ot
…unny
…loudy
…rosty
зима
літо
осінь
весна
хмарно
сонячно
морозно
тепло
жарко
холодно
волого
вітряно
11.
Робота
в парах
T: Let’s compete!
Who will be quicker?
T:
My creative friends! Try to speak in pairs.
Make
your own dialogues.
12.
Хорове
читання
Read
the words of a song.
IV. Заключна частина
1.
Підведення
підсумків уроку.
T:
The lesson is over.
Did
you like it?
Can
you speak about the weather?
Now
you can say:
cold-colder
wet-wetter
sunny-sunnier
warm-warmer
long-longer
small-smaller
tall-taller
short-shorter
nice-nicer
big-bigger
hot-hotter
2.
Домашнє
завдання.
T: For
the next time you will write Ex.3 (a, b), p.107 in a written form.
3.
Оцінювання
T: My dear friends!
I am happy to say we have done a good work today. I am pleased with your
work.
Your marks are …
The lesson is over, you may be free. See you !
Немає коментарів:
Дописати коментар